Færdiglavet babymos

9. maj 2017

Alder:
6 mdr.

Færdiglavet babymos

Kære Helen

Tak for dine forrige breve som vi har haft stor glæde af.

Jeg har et spørgsmål vedr. færdiglavet babymos.

Vi skal jo snart ud at rejse, og vil derfor gerne have nogle ordentlige madprodukter med til vores datter, som samtidig er praktiske på rejsen.

Vi har købt nogle poser med babymos af frugt og grøntsager fra Ella’s Kitchen til 4 md + som ifølge indholdsfortegnelsen udelukkende indeholder purerede økologiske frugter og grøntsager, intet andet. Jeg tænker derfor på, om det ikke vil være en god ide at blande en poses indhold med fedtstof og modermælkserstatning inden servering. Der er 120 g i en pose, så eksempelvis ½ tsk ...

Annonce

... rapsolie og ¼ dl modermælkserstatning. Hvad mener du om dette?

Derudover tager vi også nogle grødblandinger fra Arla Baby & Me til 4md + og 6 md +.

Vi satser på at det kan dække hendes behov i den uge vi er afsted, evt. med lidt smagsprøver af hvad vi nu falder over på rejsen. Vi venter med at introducere kød, fisk osv. til vi er hjemme igen og kan lave maden selv. Det er vi mest trygge ved, da det er svært for os at gennemskue hvad det egentlig er man potentielt putter i sit barn, når man læser på de meget lange ingredienslister der ellers er på de fleste glas og poser med babymos.

Jeg glæder mig til at læse dit svar.

Venlig hilsen
En lykkelig mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Kolik

Kolik er den betegnelse, man bruger om et barn, der dagligt eller næsten dagligt, er helt utrøsteligt, grædende og skrigende. Den ældre definition af kolik er, at barnet skal græde og være utrøstelig i mere end 3 timer om dagen, mere end 3 dage om ugen og i mere end 3 uger.

Kolik er en udelukkelsesdiagnose. Det betyder, at lægen skal have undersøgt barnet grundigt og have udelukket, at barnet har smerter fra nakke, skuldre, ryg eller andre steder, Ligesom det skal være udelukket,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39