Brev:
Færdiglavet babymos
9. maj 2017
Alder:
6 mdr.
Færdiglavet babymos
Kære Helen
Tak for dine forrige breve som vi har haft stor glæde af.
Jeg har et spørgsmål vedr. færdiglavet babymos.
Vi skal jo snart ud at rejse, og vil derfor gerne have nogle ordentlige madprodukter med til vores datter, som samtidig er praktiske på rejsen.
Vi har købt nogle poser med babymos af frugt og grøntsager fra Ella’s Kitchen til 4 md + som ifølge indholdsfortegnelsen udelukkende indeholder purerede økologiske frugter og grøntsager, intet andet. Jeg tænker derfor på, om det ikke vil være en god ide at blande en poses indhold med fedtstof og modermælkserstatning inden servering. Der er 120 g i en pose, så eksempelvis ½ tsk rapsolie og ¼ dl modermælkserstatning. Hvad mener du om dette?
Derudover tager vi også nogle grødblandinger fra Arla Baby & Me til 4md + og 6 md +.
Vi satser på at det kan dække hendes behov i den uge vi er afsted, evt. med lidt smagsprøver af hvad vi nu falder over på rejsen. Vi venter med at introducere kød, fisk osv. til vi er hjemme igen og kan lave maden selv. Det er vi mest trygge ved, da det er svært for os at gennemskue hvad det egentlig er man potentielt putter i sit barn, når man læser på de meget lange ingredienslister der ellers er på de fleste glas og poser med babymos.
Jeg glæder mig til at læse dit svar.
Venlig hilsen
En lykkelig mor